USA

• Zdjęcia (14)
  • Pytanie / odpowiedź
  • Informacja zwrotna (4)

Flaming Hola dla wszystkich i mój toast z wyimaginowanym kieliszkiem argentyńskiego wina!

• Dla Patagonii, która jest tak uroczo piękna, że ​​zasługuje na najbardziej epickie epitety, zachwyt szczeniaka i ogólną euforię!
• Dla lodowców, których fragmenty nieodwracalnie łamią ci serce!
• Dla naszego niesamowitego zespołu! Gayz, z tobą przynajmniej do Dona Pechena, przynajmniej do inteligencji na krańce świata!
• Dla naszych instruktorów! Dima ... Muchas Gracias do ciebie i oczywiście do zobaczenia na nowych trasach (potrzebuję rewanżu na mafię)! 😉
• A dla ciebie, przyszłych zdobywców Patagonii, ponieważ czeka Cię wielka przygoda, której wrażenia będziesz chciał starannie przechowywać i egoistycznie delektować się.

Ale precz z oczekiwaniami i wrażeniami innych ludzi - czasem na własne odkrycia, wrażenia i spostrzeżenia ...

P. S. przed podróżą możesz nauczyć się hiszpańskiego - i brzmi to pięknie, i nie będzie zbyteczne.

Patagonia jest niesamowita! To miejsce siły i harmonii. Wszystko tutaj jest niesamowite: lodowce fascynują swoją wielkością, monumentalizm gór zapiera dech w piersiach, czysta woda, silny wiatr, i żadna kamera nie może przekazać koloru jezior! Należy to zobaczyć na własne oczy i pamiętać!
Jedynym problemem jest to, jak po tym wszystkim zaplanować kolejne wycieczki. Chociaż wiemy, z kim iść! Dima, poczekaj na nas jeszcze raz!
Dzięki za to, co robisz! Jak zawsze wszystko jest jasne i szczere! Trasa jest dobrze wyważona (jest miejsce do pracy i relaksu) i nie bez komfortu: fajne schroniska, prysznice i sklepy na kempingach, a nawet wi-fi. Specjalne pozdrowienia dla naszej niesamowitej grupy i Dona Pechena!
Limosha, dobra robota! Już tęsknimy!

Podzielę się moją recenzją na 2 części: pierwsza jest liryczna, druga to wskazówki, życiowe hacki.

Część 1
Przed podróżą do Patagonii ktoś powiedział mi, że gdybyś był na Islandii, nie byłoby tam tak interesująco, podobno krajobrazy się powtarzają. Tak więc pierwszy widok góry Fitz Roy rozbił wszystkie takie argumenty. Mogę śmiało powiedzieć, że w tej chwili Patagonia jest najlepsza, jaką widziałem na planecie Ziemia, ale widziałem już sporo!

Oczywiście mieliśmy szczęście z pogodą. Chociaż prognoza była rozczarowująca: deszcze, wiatr kwadratowy, temperatura od 5 do 12 stopni. W rzeczywistości było znacznie więcej słonecznych dni. Podczas całej podróży musieliśmy zmoknąć tylko trzy razy, a nawet wtedy maksymalnie przez pół dnia w lekkim deszczu, w miejscach pokrytych śniegiem. Nawet szczyty, które wydawały się ukryte przez gęste chmury, otworzyły się w odpowiednim momencie. Ale w niektórych miejscach wiatr był bardzo silny, wiał nawet pod plecakami. Ale my, mieszkańcy Petersburga, nie możemy przyzwyczaić się do burz, reszta uciekła z opróżnionymi czapkami.

Trasa jest podzielona na 2 części: Argentyna i Chile. Co więcej, drugi etap jest znacznie dłuższy. Niemal każdy dzień przynosi niesamowite wrażenia. Nie ma sensu wymieniać wszystkich toponimów, po pierwsze są one w opisie trasy, a po drugie, dopóki nie zobaczysz ich na żywo, nadal nie będziesz pamiętać. Załączam tylko kilka zdjęć, aby pokazać, jak różnorodne są krajobrazy: góry, skały, jeziora, rzeki, lodowce, doliny, lasy - wszystko to osobno i w połączeniu ze sobą. Nie ma sensu pisać dużo o pięknie Patagonii, nawet zdjęcia nie przekazują i 10% tego, co widzieliśmy na żywo.

Nawiasem mówiąc, każdy, kto myśli, że bohaterowie książki „Dzieci kapitana Granta” chodzili po tych miejscach, jest w błędzie. 37. równoleżnik znajduje się daleko na północy, lokalny region jest raczej surowy i chłodny, a tutaj nie ma Indian.

Osobno chcę powiedzieć o naszej grupie. Podejrzewałem, że przypadkowi ludzie nie wpadli w trudne wycieczki, ale nie sądziłem, że to zadziała w 100%. Cały zespół jest jak mecz: przyjazny, zabawny, z dużym poczuciem humoru. Wszelkie trudności tylko nas zjednoczyły i stanowiły dodatkowy powód do żartów. Nie pamiętam ani jednej kłótni.

Ogromne zasługi w tym należą nasi instruktorzy Dima i Lesha. W wolnych godzinach organizowali jakąś wspólną działalność: od gier, przez mafię, po wspólne wycieczki do restauracji. W trudnych sytuacjach starali się nas rozproszyć rozmową i wiwatowaniem. Na pierwszy rzut oka ich rola nie zawsze jest oczywista, ale ten, kto obserwuje szczegóły i umie obserwować, może zrozumieć, jaką ogromną pracę wykonali. Jest to szczególnie ważne w przypadku rozpoznania, gdzie trudności mogą leżeć w każdej chwili. Dima, Lesha - dziękuję bardzo za elegancką podróż i najjaśniejsze wspomnienia z życia!

Na zakończenie części lirycznej napiszę, że naprawdę podoba mi się format „wywiadu”, właśnie ze względu na nieprzewidywalność i różne nieprzewidziane sytuacje, które dodają ziarna pieprzu i pozwalają, by kampania przerodziła się w opowieści.

Część 2
W nocy może być bardzo zimno i mokro. Dlatego bardzo ważne jest, aby zabrać ze sobą niezawodny śpiwór sprawdzony pod kątem temperatury komfortowej. Radzę również zwrócić uwagę na piankę / dywanik. Dręczyłem się własnym pompowaniem z niższej kategorii cenowej. Zwróć szczególną uwagę na przewodność cieplną materiału, spałem sam jak na krze. W nocy często padał deszcz, dlatego namiot powinien być niezawodny i w 100% chroniony przed wodą.

Na jednym z pierwszych kempingów nocami odwiedzały nas myszy i zjadły niektóre produkty na śniadanie. Ponieważ wszyscy będą mieli jedzenie w plecaku, muszą być bardzo szczelnie zamknięte w nocy. W niektórych miejscach zaleca się otoczenie namiotu kamieniami na obwodzie, ale tego nie zrobiliśmy, byliśmy leniwi.

W części argentyńskiej było dużo włochatych gąsienic. Nie próbuj nawet dotykać ich gołymi rękami! Kłują bardzo, a potem swędzenie może nie zniknąć przez kilka godzin. Trzymaj namiot zawsze zamknięty.

Na torze będzie dużo wzlotów i upadków. Zawsze uważałem się za mięczaka, ale trasa jest tak zbudowana, abyś mógł stopniowo kształtować się do czasu najtrudniejszych przejść. Ponadto Dima w tempie chodzenia jest zorientowana na przeciętnego uczestnika, więc chodzenie jest znacznie łatwiejsze niż wtedy, gdy trzeba dogonić „łosia”.

Konieczne jest posiadanie 1-2 elastycznych bandaży i trochę maści rozgrzewających lub mięśniowych w osobistej apteczce. Kolana, stopy, kostki i po prostu mięśnie mogą zachorować w dowolnym momencie, nawet jeśli wcześniej nie cierpiały. Szczególnie przygotuj się na długie zjazdy z plecakami, w których kolana są ciężkie.

Przed wyjazdem osobiście miałem 2 pytania dotyczące waluty i komunikacji komórkowej.
Jeśli chodzi o komunikację, jeśli możesz żyć przez tydzień bez telefonu i Internetu, zakup lokalnej karty SIM jest całkowicie opcjonalny. W miastach jest bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu (w hostelach, dworcach kolejowych, kawiarniach, a nawet miejscach na ulicy). Na torze w najbardziej komfortowych kempingach w Chile jest płatne Wi-Fi. W północnej części toru O połączenie nie jest wcale aktywne, więc masz gwarancję 4-5 dni ciszy. Przygotuj się, że prędkość Internetu w Argentynie i Chile jest bardzo niska. Po podłączeniu do jednego źródła naraz cała grupa może całkowicie zniknąć.

Jeśli chodzi o walutę, lepiej zabrać ze sobą dolary. Ile - organizator napisze do Ciebie. Wziąłem około 1100 $, to wystarczyło na 3,5 tygodnia (biorąc pod uwagę osobisty program po Patagonii). przed podróżą bali się, że mogą wystąpić problemy z kartami bankowymi, zwłaszcza kartami Master Card. W rzeczywistości w miastach prawie wszędzie akceptują karty, a na torze w Chile było tylko kilka kempingów, na których akceptowano tylko gotówkę. Uważaj na karty kredytowe, w Argentynie mogą pobierać dodatkową opłatę z konta kredytowego. 20% prowizji od zakupu. Porady osobiste, wymień część pieniędzy (100-200 $) na peso argentyńskie na wydatki osobiste. W tym celu nie trzeba szukać banku ani wymiennika. W prawie każdym sklepie lub kawiarni na lotnisku lub w El Calafate zostaniesz przyjęty w dolarach, a zmiana zostanie podana w pesos. W Chile byliśmy w stanie wymienić tylko 50 $ natychmiast po przyjeździe na dworzec autobusowy. Te pieniądze wystarczały na cały 8-dniowy tor, w którym nie akceptują kart.

Dla tych, którzy planują rozszerzyć program i polecieć do innych miast z Buenos Aires, mogę doradzić lokalnej tanie linie lotnicze Flybondi. Latają z lotniska El Palomar, na zachodzie BA. Taksówki jeżdżą tam, ale są drogie, ale autobusy Tienda Leon kursują z terminala Madero za jedyne 5 USD. Tymi samymi wahadłami dobrze i tanio jest dostać się z / na lotnisko międzynarodowe. Bilety można kupić na miejscu.

I na koniec, nie powtarzajcie mojego błędu i koniecznie polecieć po (lub przed) Patagonią do Ushuaia i wodospadów Iguazu. Buenos Aires - miasto nie jest najbardziej „pieszo”, kilka dni w nim będzie więcej niż wystarczające. I zapomnij o wegetarianizmie przez co najmniej 2 tygodnie. Mięso (zwłaszcza steki) w Argentynie jest obowiązkowe!

Och, zazdroszczę tym, którzy mają tę kampanię jeszcze przed nami!

Witryna Vinsky

• Zaloguj się

Doradzić trasę na południowej Patagonii

Strofa »07 października 2013 18:23

musisz kupić bilety lotnicze do Punta Arenas, ale loty nie są zbyt wygodne.
1 opcja:

3 stycznia Przylot do P-Arenas o 6 rano, nie mamy już czasu na pingwiny. Dlatego bierzemy samochód i od razu jedziemy do P-Natales.
4 stycznia Ranehonko odejdź do Torres i biegnij na górę do wież. Zsiadamy i jedziemy do Tyndall Cabanas (Rio Serrano, na mapie - dolne wejście do parku). Cabanas jest już zarezerwowane.
5 stycznia Jeździmy po parku samochodem do południa, a następnie jedziemy do Calafate.
6 stycznia Rano idziemy na lodowiec Perito Morreno, po południu udajemy się do P-Arenas
7 stycznia Pingwiny na Wyspie Magdaleny
8 stycznia Wylot do Santiago

3 stycznia Przylot do P-Arenas o 6 rano, weź samochód, idź prosto do Calafate
4 stycznia Z rana Lodowiec Perito Moreno, przejazd do Torres, noc do Tyndall Cabanas
5 stycznia Wspinaj się na Wieże Torres, noc w Cabanas
6 stycznia Przed lunchem jeździmy po parku, a następnie jedziemy do P-Arenas
7 stycznia Pingwiny
8 stycznia Wylot do Santiago

Nie bez powodu mówią, że kobieta myśli głośno. Napisałem - i stało się dla mnie oczywiste, że druga opcja jest lepsza. Jeśli chodzi o wznoszenie, od razu powiem, że wieże nie mają końca, przejdźmy tam, gdzie pozwala góra. Ale spróbujemy nad jezioro. W Perito Moreno idziemy tylko mostami. A może nie pojechać na jeden dzień do Argentyny, ale popłynąć łodzią na Szary Lodowiec? Ale nie ma gwarancji, że dostaniemy się na tę łódź. Szczerze mówiąc, ropucha dusi się.
Nie podoba mi się utrata południa 7 stycznia. Ale nie ma bezpośrednich lotów, tylko z transferami 19-20 godzin. A rano 8 bezpośredniego lotu. Lepiej spacerować po mieście niż spędzić noc na lotnisku)

Ponadto nasza trasa prowadzi do Atacama i kończy się na plażach w La Serena. I tam wykopałem wyspę z pingwinami Humboldta, wycieczka kosztuje około 50 dolców. Może więc nie powinieneś wystawiać „dodatkowego” dnia ze względu na pingwiny, ale dodać go do Atakama (są tam w sumie dwa dni)?