AMERYKA CENTRALNA

Wynajem samochodów w Meksyku

Pin
Send

Jadąc do Meksyku, przygotuj się na przygodę na drodze. Połączenie komunikacyjne tutaj nie świeci różnorodnością, wynajem samochodów jest drogi, ruch na drogach jest duży, aw niektórych miejscach chaotyczny. Powstaje pytanie: czy powinienem w ogóle wynająć meksykański samochód?

Odpowiedź jest tradycyjna: jest konieczna, ale musi być wykonana mądrze. Najpierw zdecyduj, czy jesteś pewny swoich wrażeń z jazdy. Jeśli jesteś pewien, zacznij czytać ten artykuł. Tutaj dowiesz się wszystkiego o warunkach wynajmu samochodu w Meksyku, kosztach przyjemności, sytuacji na drogach, parkingach i benzynie. Chodźmy!

Trochę papierowej rutyny - dokumenty, ubezpieczenie i odliczenia

Większość naszych rodaków wynajmuje meksykańskie samochody z rosyjskimi prawami, ale ten ruch nie działa we wszystkich biurach. Lepiej więc zdobyć międzynarodowy certyfikat - na wszelki wypadek. Zasadniczo będziesz potrzebować następujących dokumentów:

1. MVU (przydatne w przypadku spotkania z lokalną policją)
  2. Paszport (lub inny dokument potwierdzający, że masz 21 lat),
  3. Karta plastikowa z kaucją (500-1000 dolarów, w zależności od firmy).

Doświadczeni wędrowcy zalecają zabieranie samochodów do wiarygodnych firm transkontynentalnych. W Meksyku jest wystarczająco dużo takich firm:

Duże biura wynajmu w Meksyku nie wymagają przedpłaty, ale ceny, które zostaną ci podane w biurze, będą się znacznie różnić od cen reklamowanych na stronie. Sztuka polega na tym, że marketerzy publikują ceny bez ubezpieczenia - łatwiej jest im zwabić klientów. Jeśli zdecydujesz się odmówić ubezpieczenia, „zamrożona” kwota depozytu podwoi się lub potroi. Przy wynajmie na długi czas staraj się targować - koszt zmniejsza się w 80% przypadków.

Wybierz opcje, które obejmują ubezpieczenie i odliczenie, ponieważ drogi Meksyku są pełne nieprzyjemnych niespodzianek. Istnieje kilka ubezpieczeń:

• CDW - ubezpiecza kierowcę przed złodziejami, pożarami i kolizjami,
  • EPC - pełny pakiet ubezpieczeń, w tym odliczenie zerowe,
  • PAI - ubezpieczenie medyczne,
  • PLI jest odpowiedzialnością kierowcy wobec osób trzecich.

Ile dziś kosztuje wynajem gorących meksykańskich samochodów?

Więc postanowiłeś skontaktować się ze słynnym meksykańskim sprzedawcą. Koszt wynajmu w większości przypadków jest następujący:

• Klasa ekonomiczna TC - od 40 USD dziennie,
  • samochód z automatyczną skrzynią biegów - od 70 dolców,
  • samochody klasy biznesowej - około 120 „zielonych”,
  • minibus lub samochód rodzinny - od 140,
  • hulajnoga - 25,
  • rower - 10.

Dodaj tutaj koszt ubezpieczenia. Pełny pakiet zwiększy cenę o 30-40 dolców dziennie, standardowy o 10-20 dolców. Istnieją dodatkowe usługi. Tak więc za fotelik dla dziecka będzie trzeba zapłacić 30 USD, a dla nawigatora - 70.

Spośród „wtórnych” dystrybutorów wyróżniamy dwa biura. Wypożyczalnie samochodów ekonomicznych dostarczą budżetowy „samochód” za 520–530 USD na dwa tygodnie. To prawda, że ​​właściciele firmy wymagają 10-procentowej przedpłaty za wcześniejszą rezerwację.

Istnieje również wypożyczalnia samochodów w Ameryce. Warunki tutaj są bardzo demokratyczne. Na przykład Dodge Atittude z automatyczną skrzynią biegów będzie kosztował podróżnego 420-450 USD za kilka tygodni.

Dokładnie sprawdź samochód pod kątem uszkodzeń niewymienionych w umowie. Upewnij się, że masz:

• rezerwa
  • korek wlewu gazu
  • klucz
  • jack
  • znak awaryjny.

Co dzieje się na drogach Meksyku?

W Meksyku jest wystarczająco dużo opłat i bezpłatnych autostrad. Ścieżki opłat są oznaczone terminem „cuota”, wolny - „libre”. W pierwszym przypadku ograniczenie prędkości wynosi 110 km / h, w drugim - 90. Na drogach płatnych nie ma wybojów i dołów.

Jeśli chodzi o wolne tory, często są one jednopasmowe, a „podskoki prędkości” zawsze pojawiają się pod kołami. Za 100 kilometrów płatnej drogi przygotuj się na zapłatę 10 USD.

Meksykańskie przepisy ruchu drogowego różnią się od ogólnie przyjętych:

• skręcanie w prawo jest dozwolone przy czerwonym świetle,
  • „Gang awaryjny” włącza się, jeśli na trasie znajduje się przeszkoda,
  • kierowca ciężarówki z przodu włączył wskaźnik (po lewej) - możesz wyprzedzić.
  • nie ma znaku ALTO - oznacza to, że jedziesz wzdłuż głównej drogi.

Jest wystarczająco dużo innych niuansów. Grzywny w Meksyku nie są wysokie, ale nie powinieneś ich otrzymywać. Możesz negocjować z policją, stosując chrupiące rachunki.

Tankujemy, parkujemy, komunikujemy się z policją wynajętym samochodem

Wszystkie meksykańskie stacje benzynowe są oznaczone słowem „PEMEX”. Koszt benzyny jest wskazany tylko w kolumnach. W sprzedaży są dwa rodzaje paliw - Premium i Magna. Średnia cena litra paliwa wynosi 12,5 peso (nieco mniej niż dolara).

Teraz o parkowaniu. Uwaga na przekreśloną literę „E” - jest to znak zakazu parkowania. Takie znaki w Meksyku luzem.

Większość podróżnych denerwują wstrząsy prędkości i blokady dróg na granicach państwowych. W punktach kontrolnych zatrzymują się prawie zawsze. Plotka głosi, że meksykańska policja kocha pieniądze i nadmierną prędkość. Dlatego dyżurują w pobliżu Cancun ze swoimi radarami, licząc na utrzymanie. Zawsze noś ubrania i ucz się hiszpańskiego - problemów będzie mniej.

Wynajem samochodów w Cancun - jak to się robi?

W Cancun, podobnie jak w innych meksykańskich miastach, jest wystarczająca liczba dealerów samochodowych, ale warto zachować czujność - zło nie śpi. Na przykład Trifti oferuje samochód za 240 USD na okres 12-15 dni, ale po dokładniejszym sprawdzeniu z góry wyskakuje 1000 dolarów za bezpieczeństwo. Podobna sytuacja ma miejsce na portalu EasyWay - po dodaniu wszystkich franczyz i ubezpieczeń wysokość czynszu wzrasta z 250 do 850 „zielonych”. Dlatego będziemy wynajmować w Ameryce wynajem samochodów. Algorytm wygląda następująco:

1. Idziemy na stronę internetową biura.
  2. Wybierz punkt dostawy samochodu (na przykład lotnisko Cuncun). Miejsce wydania wskazuje termin „Odbiór”, punkt odbioru - „Odwiezienie”. Lepiej oddać tam, gdzie go zabrali. W przeciwnym razie ilość wzrośnie nieprzyjemnie.
  3. Ustawiamy czas, datę, typ maszyny w filtrze. Kliknij przycisk „Sprawdź kurs”.
  4. Patrzymy na opcje samochodów, czytamy opisy, wybieramy optymalne rozwiązanie. Uwaga - na lotnisku 10% jest doliczane do kosztu samochodu (podatek lotniskowy).
  5. Udostępniamy dodatkowe opcje - nawigator, drugi kierowca, foteliki dziecięce, wjazd do krajów sąsiednich (Gwatemala, Belize). Foteliki samochodowe dla dzieci będą wyciągane z kieszeni 3 USD dziennie, nawigator - 7, drugi kierowca zostanie przydzielony za darmo.
  6. Kliknij przycisk „Kontynuuj”.
  7. Teraz musisz podać dane osobowe (adres e-mail, imię i nazwisko). Naciśnij przycisk „Zarezerwuj teraz”, poczekaj na przybycie kuponu.

W terminalu lotniska nie ma biura wypożyczalni samochodów w Ameryce - musisz trochę poprowadzić. Facet cię spotka i zabierze do biura swojej firmy, więc nie martw się. Aby zawrzeć umowę, będę potrzebować MVU, około 700 USD zostanie zamrożone na karcie.

Aby poszerzyć swoją wiedzę na temat niuansów wynajmu samochodu od meksykańskich dystrybutorów, obejrzyj ten film:

Podsumowując Meksykańskie drogi są dość przyzwoite, ale gorsze od tajlandzkich odpowiedników. Musisz jechać ostrożnie, a średnia wielkość łapówki dla policjanta wynosi około 10-40 dolarów. Ale nie zalecamy ryzykowania praw. Przeczytaj umowę, zachowaj ostrożność i udanej podróży!

Dodatkowe informacje na ten temat można znaleźć w części Wypożyczalnia samochodów.

Wynajem samochodu w Cancun, instrukcje krok po kroku

Więc zarezerwowałem samochód w wypożyczalni samochodów America, bez przedpłaty (co jest bardzo miłe). Poniżej znajduje się instrukcja krok po kroku na temat wynajmu samochodu, dla tych, którzy rezerwują samochód po raz pierwszy.

Krok 1. Przejdź do strony Wynajem samochodów Ameryka

Krok 2. Wybierz miejsce, w którym otrzymamy samochody (odbiór). W naszym przypadku jest to lotnisko Cuncun. Na tej samej stronie możesz wziąć samochód w innych miastach. Wybieramy miejsce dostawy samochodu (Drop off) - automatycznie jest to samo miejsce, w którym samochód został odebrany. Możesz wybrać inny przedmiot, ale cena wynajmu znacznie wzrośnie!

Krok 3. Wybierz datę i godzinę. Czas dostawy urządzenia powinien być taki sam jak czas odbioru lub wcześniejszy. Jeśli czas dostawy samochodu jest dłuższy, cena (nawet za dwie godziny) pójdzie jak następnego dnia. W tym przykładzie wybrałem daty tygodnia od 1 grudnia do 8 grudnia. Możesz wybrać typ pojazdu lub zobaczyć wszystkie możliwe opcje pojazdu (Wszystkie pojazdy). Naciśnij przycisk Sprawdź kurs. Pojawi się lista samochodów do wyboru wraz z kosztami dla wybranego okresu.

Krok 4. Wybierz samochód z podanej listy. Widzimy, że najtańszy samochód na tydzień od 1 do 8 grudnia, Dodge I10 kosztuje 192 USD. Jeśli chcesz szczegółowo przyjrzeć się, kliknij samochód i przejdź do strony z opisem samochodu i ceny. Tutaj 10% dodaje się do 192 dolarów - są to podatki lotniskowe. Całkowity koszt samochodu to 211 dolarów.

Krok 5. W razie potrzeby wybierz dodatkowe opcje:

• Dodatkowy sterownik (bezpłatny)
  • Nawigator (7 dolarów dziennie)
  • Różne foteliki dla dzieci (3 USD dziennie)
  • Zezwolenie na wjazd do różnych krajów (na przykład możesz wejść do Belize za darmo, a do Gwatemali za 150 USD)

Naciśnij przycisk „Kontynuuj”

Krok 6 Podaj swoje dane osobowe: nazwisko, imię, pamiętaj, aby podać adres e-mail, na który otrzymasz potwierdzenie rezerwacji, numer lotu. Kliknij przycisk poniżejZarezerwuj teraz».

Potwierdzenie rezerwacji wysyłane jest na pocztę. Mamy to:

Później przyszedł kolejny list, w którym pracownicy wypożyczalni samochodów w Ameryce określili nasz numer lotu i szczegółowo wskazali, gdzie jechać, i gdzie ich przedstawiciel będzie na nas czekał ze znakiem z naszym imieniem.

Wynajem samochodów w Cancun. Informacje zwrotne

Na samym lotnisku nie ma biura wypożyczalni samochodów w Ameryce; jest to krótka przejażdżka od lotniska.

Przybyliśmy do Cancun niezwłocznie 3 listopada, był ulewny deszcz, który nie poprawił nam nastroju. Wyszliśmy na zewnątrz i zaczęliśmy szukać mężczyzny z amerykańskiego wypożyczalni samochodów. Musiałem trochę poczekać, a nawet się zdenerwować, ponieważ nie było przedstawiciela firmy, ale byliśmy zmęczeni i chcieliśmy iść do hotelu. Ale bardzo szybko młody mężczyzna nas znalazł i pojechał do biura, gdzie zaczęliśmy projektować samochód.

Biuro wynajmu samochodów w pobliżu Ameryki

Aby wynająć samochód, potrzebujesz praw międzynarodowych (chociaż moje zwykłe również zostały wynajęte) i karty, na której pieniądze zostaną zamrożone. W naszym przypadku na karcie zamrożono 700 USD.

Szybko wypełniłem dokumenty dla Lesha i wprowadziłem mnie jako drugiego kierowcę (za darmo! Sprawdź wcześniej drugiego kierowcę, ta opcja jest dostępna w wielu biurach wynajmu za dodatkowe pieniądze)

Dostaliśmy samochód, który zamówił Dodge Atittude. Oto nasza maszyna!

Żartowałem! 😎 Dali nam inny, jak nasz niedziela, trochę biały, prawie nowy (przebieg 19 tys.)

przez długi czas opisywali właściwość ((dywaniki, lustra, koło zapasowe itp.), odnotowali wszystkie rysy.

Zaskoczony, że samochód miał tylko jeden numer, a potem tył. Nie podobało mi się to od razu. Zapewniono nas jednak, że jest to normalna sytuacja i wszyscy tak jeżdżą. Później zauważyliśmy, że tak, w tym stanie jest wiele samochodów z jedną tablicą rejestracyjną, ale w innym stanie, kiedy jechaliśmy z Campeche do Palenque, policja nas zatrzymała i nie chciała pozwolić kolejnemu numerowi przejść bez tablicy rejestracyjnej. Powiedzieli, że nie możemy tak podróżować po ich stanie! Ale powiedzieliśmy, że nic nie rozumiemy, a litowali się nad nami i puszczamy 😎

Moja rada dla Ciebie: byłoby lepiej, gdyby w samochodzie była tablica rejestracyjna, w przeciwnym razie może zostać złapany przez niezbyt żałosnego policjanta, a co powinienem zrobić?

Maszyna nas nie zawiodła, jechaliśmy nią około 2500 km, a na stromych serpentynach w górach i na złych drogach. Jedyną rzeczą, która mnie zaskoczyła i była bardzo niewygodna, było to, że samochód nie miał centralnego zamka. Za każdym razem, gdy musiałem go otworzyć kluczem, a co najważniejsze, nie zapomnij zamknąć drzwi.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy wynająć samochód w Meksyku, nie wahaj się odrzucić wszystkich wątpliwości! Samochodem poruszanie się po kraju i zwiedzanie jest znacznie wygodniejsze.

Wkrótce napiszę o naszych podróżach samochodem do Meksyku i o drogach w Meksyku. Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami? Subskrybuj nasze nowe posty na blogu!

Warunki i funkcje

Podczas opracowywania własnego planu podróży samochodem w Meksyku wydaje się bardzo wygodne korzystanie z usług wynajmu samochodu w jedną stronę. To znaczy, weź samochód w jednym mieście i zwróć go w innym. Na przykład przejedź się zabytkami meksykańskich stanów od Cancun po Mexico City i odwrotnie. Świetny pomysł, ale koszt tej usługi jest bardzo wysoki: około 1000 USD. Dlatego turyści często planują trasy okrężne wzdłuż Półwyspu Jukatan lub kontynentalnej części Meksyku, aby zwrócić samochód w tym samym punkcie wynajmu.

Rodzaje ubezpieczenia przy wynajmie samochodu:

• PAI - ubezpieczenie od wypadków pasażerskich,
  • TPL - ubezpieczenie OC (odszkodowanie za szkody medyczne lub majątkowe),
  • CDW - ubezpieczenie samochodu z franczyzą,
  • FDW - ubezpieczenie bez odliczenia,
  • WUG - ubezpieczenie opon, szyb samochodowych.

Przy sporządzaniu umowy wynajmu samochodu ważne jest, aby sprawdzić z firmą usługową, co dokładnie obejmuje ubezpieczenie bez odliczenia (lub z zerowym odliczeniem). Niektórzy nie dodają szkła, podwozia, kół do listy ubezpieczonych części samochodowych. Dlatego w wyniku szkody klient musi samodzielnie zrekompensować szkodę, nawet jeśli istnieje odliczenie zerowe. Upewnij się, że umowa mówi: Bez nadwyżki, tj. „Zero odliczenia”.

Aby wynająć samochód, musisz dostarczyć dokumenty, takie jak międzynarodowe prawo jazdy, kupon i kartę kredytową z wystarczającą ilością pieniędzy. W niektórych przypadkach akceptują rosyjskie prawo jazdy i kartę debetową. Pewna kwota za okres wynajmu zostanie „zamrożona” na karcie, która zostanie następnie zwrócona w ciągu kilku tygodni po zwrocie samochodu.

Przed wynajęciem samochodu sprawdzają je pod kątem ewentualnych uszkodzeń, a nawet zarysowań. Upewnij się, że wszystko zostało wzięte pod uwagę, abyś nie musiał płacić za szkody, z którymi nie jesteś związany.

Firmy i usługi

Pierwszą na naszej liście jest wypożyczalnia samochodów z personelem rosyjskojęzycznym. Z siedzibą w Cancun, ale świadczy usługi w całym Meksyku. Więcej informacji na stronie Mexicoline.

Budget to międzynarodowa firma wynajmująca, która świadczy usługi w 128 krajach. W Meksyku od dawna udowodniono swoją niezawodność. Firma ma biura w najpopularniejszych kurortach i dużych miastach w stanach meksykańskich. Klientom oferowana jest szeroka gama samochodów, różne zniżki i dodatkowe usługi. Na przykład firma współpracuje z kilkoma liniami lotniczymi i umożliwia swoim klientom zbieranie mil podczas podróży lotniczych. Hertz jest znaną wypożyczalnią samochodów w wielu krajach na całym świecie. Ma szereg rabatów i nagród dla stałych klientów. Na przykład po pewnej liczbie przypadków wynajmu samochodu w tej firmie oferowany jest bezpłatny kupon na jeden dzień itp. Wynajem samochodów America zapewnia rezerwacje samochodów na całym świecie. Czynszu można dokonać bez przedpłaty, co jest ważne dla wielu klientów. Druga usługa kierowcy jest świadczona bezpłatnie. Ceny są rozsądne, a jakość samochodów i samej usługi jest dość wysoka.

Dollar to znana na całym świecie marka wypożyczalni samochodów. Prowadzi wynajem w takich miastach Meksyku, jak Cancun, Meksyk, Merida, Playa del Carmen, Guadalajara itp. Cena wynajmu jest niska, dodatkowo istnieje system zniżek. Zwroty na kartę są wystarczająco szybkie.

Wynajem samochodów w Meksyku: Cancun

Wynajem samochodów w Cancun jest możliwa bezpośrednio na lotnisku. Pracują tu przedstawiciele kilku wypożyczalni. Biuro wypożyczalni samochodów America znajduje się nie na lotnisku, ale tylko kilka minut od niego. W pobliżu wejścia na lotnisko klienci, którzy zarezerwowali samochód, spotkają przedstawiciela z tabliczką znamionową w rękach, zabranego do biura i tam można wystawić wszystkie dokumenty.

W przypadku wynajmu samochodu w Meksyku lotnisko Cancun pobiera opłatę w wysokości 10% kosztu samego wynajmu.

Ważne: może się zdarzyć, że w wynajętym samochodzie jest tylko jedna tablica rejestracyjna. W niektórych stanach Meksyku dopuszczalne jest, aby samochody miały tę samą liczbę. W innych stanach jest to niedozwolone i będziesz musiał zapłacić grzywnę, w przeciwnym razie nie będą oni mogli wjechać na terytorium innego państwa na granicy państwowej.Aby temu zapobiec, warto upewnić się, że wynajmujesz samochód w Cancun z dwoma numerami.

Wynajem samochodów w Playa del Carmen

Wynajem samochodów w Playa del Carmen jest oferowany przez różne agencje wynajmu. W miejscowości wypoczynkowej działają 23 agencje, możesz odebrać najbliższy punkt do hotelu. Najlepsze to National, Hertz i Sixt. Najkorzystniejsze ceny samochodów na wiosnę i we wrześniu / październiku. Jeśli zarezerwujesz samochód z wyprzedzeniem, firmy oferują znaczne zniżki. Średnia cena wynajmu samochodu w Playa del Carmen wynosi około 20 USD za dzień.