AMERYKA POŁUDNIOWA

Hotele w Panamie, Kostaryka

Pin
Send

Moja żona i ja długo przyglądaliśmy się Ameryce Łacińskiej i Dominikanie, ale coś było bardzo drogie, a tu widzę szczęście w grupie VKontakte (Rasta-Coconut Travels) - 30t.r. bilety do Panamy. Zdecydowałem, że powinienem to wziąć. I nie zawiodłem. Trasa była Moskwa-Panama (dwie noce) z wizytą na wyspie Toboga w dniu 1, który 20 km od stolicy - transfer autobusem do Boquete (2 noce) z wizytą na wulkan Baru i park - przejazd przez granicę do Kostaryki do Manuel Antonio (3) noce) z wizytą w parku MA i na lokalnych plażach - przejazd przez San Jose (stolica) na wybrzeże Karaibów do Cahuito (7 nocy) z wycieczkami 2 razy do Playa Uwe 25 km od Cauito (jedna z najlepszych plaż) i 1 raz do Puerto Vieja Talamanca w 18 km od Cahuito (również wspaniała plaża) - następnie ponownie przekrocz granicę do Panamy do Bocas del Torro o 1 noc i samolot do stolicy Panamy po południu, a wieczorem tego samego dnia o 19 wylot do Moskwy. W sumie przez 16 dni odwiedziliśmy 2 kraje, wynajęliśmy 5 hoteli, odwiedziliśmy kilka plaż i parków, jeden wulkan.

Przed wyjazdem do Panamy moja żona i ja zostały zaszczepione przeciwko żółtej febrze i raz w tygodniu piliśmy tabletki na malarię, aby temu zapobiec. W rezultacie niczego nie podnieśli. Są tam komary, więc przydał się środek odstraszający i fumigator. Przydatny był również adapter do amerykańskiego gniazdka. Tylko suszarka działała źle (żona była niezadowolona, ​​źle dmuchnął przy napięciu 110 woltów).

O pogodzie byliśmy w „sezonie” i było jasne, że nie padało tam przez długi czas. Z nami nigdy nie padało przez wszystkie 16 dni, tylko kiedy przyjechaliśmy do Kauito dzień wcześniej, gdy padał deszcz, dlatego kiedy przyjechaliśmy, byliśmy zadowoleni, że było przyjemnie i nie było gorąco 26-27 stopni. Ale potem wilgoć wyparowała i każdego dnia robiło się coraz cieplej. Po południu na niebie często pojawiała się mgła, co pozwoliło nam nie sparzyć się ani razu. To tak, jakby ktoś się o nas martwił. Kremy 50 SPF i aloesu spędziliśmy całkowicie na wakacjach i rozmazaliśmy do ostatniego dnia, opaleni jak Papuasi.

O jedzeniu. Produkty kupowaliśmy głównie sami w supermarketach, a zupy przygotowywaliśmy we wspólnej kuchni, po drugie, jedliśmy banany, ananasy, arbuzy, mango. Średnio czek spożywczy kosztuje 15 USD dziennie. W restauracjach tylko 3 razy zjadł średnio 20 USD za dwie osoby, jedna wycieczka do restauracji.

Hotele są znacznie droższe w Panamie i na Kostaryce niż w Tajlandii, a jakość jest gorsza od 20 USD za noc i wyższa w przypadku oddzielnego pokoju z wentylatorem lub kondeya. Co dziwne, najlepszym hotelem było w Cahuito (dla Cabinas SMITH 2 to 23 USD za noc), gospodyni jest codziennie sprzątana, pościel jest bawełniana, a nie syntetyczna, pokoje są nowe, świeżo wyremontowane, wszystko jest przytulne, jak w domu, hamaki przed drzwiami kuchnia z bezpłatną wodą pitną i bezpłatną kawą każdego ranka. A ponieważ wstaliśmy o 6 rano, zostaliśmy sami w kuchni (Niemcy długo śpią).

O ruchu krajów. Skorzystaliśmy z pięknej strony thebusschedule.com, która ma harmonogram dla Panamy, Kostaryki i wielu innych krajów łacińskich. Cóż, mamy to, ceny od 2 USD za pociąg średnio 50 km na osobę. Taksówki są tam po wysokich cenach, próbowaliśmy się dogadać. Z lotniska w Albrook do lotniska w Tocumen (20 km wziął oba razy 20 dolarów, ale początkowo chciał 30).

Pamiątki Magnesy są chińskie (czasami nawet nie zadają sobie trudu odklejenia podbródka), ale cena zaskakuje 4-5 dolarów za magnes (700-900% rentowności jest ustalona), podczas gdy prawie nikt nie handluje. Będą stać cały dzień, nie sprzedadzą ani jednego, ale nie obniżą cen. Okulary upominkowe od 8dollars. Nie podobały nam się szczególnie ich pamiątki. Kupiliśmy żonę Panamy za 4 USD w hipermarkecie Paso Canoas, parę magnesów, kilka kilogramów kawy po 13 dolarów za kg (była to najdroższa kawa w ich sklepie). Próbowaliśmy czekolady, dobrej, ale drogiej 4 dolary za 100g.

Przed wyjazdem opracowałem wynajem samochodów, myślałem, że wydam 300 dolarów na 10 dni, ale ostatecznie okazało się, że to rozwód. W miejsce jednego biura Alamo, a ich ceny są kosmiczne 1000dollarów za dolinę podobne do Chevroleta Nivy. Dlatego odmówiliśmy wynajmu, może na lepsze. Rowerem, aby usunąć 5 USD dziennie (nieużywane), ale zobaczyłem wiele miejsc, w których wynajmują.

Zwierzęta do zobaczenia. Jest to lenistwo (zwykle śpi na drzewach), widywane 3 razy, w tym na drutach do Manuela Antonio na wysokości około 5 m, aw Cauito (młode) miało prawie 2 m wysokości. Pelikany, jest ich wiele w Panamie, są wszędzie. Różnokolorowe motyle wielkości dłoni można było zobaczyć wiele razy w różnych parkach, ale przede wszystkim w Kauito w parku narodowym. Papuga Tukan (z długim nosem) była widziana dwukrotnie u dwóch osobników i tylko w Cahuito. Widoczne są dwa jadowite węże. Skatov - wielokrotnie, jeżowce, rozgwiazdy (Cauito, Bocas del Toro). Widoczne były trzy gatunki małp (kapucyni, makaki i wyjce). Kapucyni nawet ukradli torbę z jedzeniem z mojego plecaka, kiedy moja żona opalała się, a ja pływałem w morzu. Są nosy (bardzo nieśmiałe) i szopy pracze (wcale nie nieśmiałe) wspinały się po ciasteczka do mojej żony, kiedy pływałem. Jaszczurki są wszędzie, nie są nieśmiałe, natychmiast wychodzą z zapachu jedzenia, jak szopy pracze. Wystarczy wyciągnąć ciasteczka - są tam. Żona nawet zaczęła się ich bać i zamknęła plecak zamkiem szyfrowym, a sam plecak był przywiązany do drzewa. Zauważyłem jednak taką cechę, że kiedy przynajmniej jeden mężczyzna jest w torbach, ani kapucyn, ani szopy pracze lub jaszczurki monitorujące nie zbliżają się, boją się widzieć i nie boją się kobiet. Wszelkiego rodzaju sępy, mewy, kormorany, inne nieznane gatunki ptaków, kraby wszystkich pasów i konfiguracje muszli. Mrówki wielkości gwoździa, niosące liście z drzewa za pomocą przenośnika taśmowego na wiele, wiele metrów. To wszystko w Cahuito.

Nigdy nie kupiliśmy kokosów, ponieważ sam je znalazłem i szybko je wyczyściłem i otworzyłem, najważniejsze jest, aby wiedzieć, jak wbić jeden z 3 otworów od końca i włożyć do niego szklankę. Pewnego razu zmiażdżyłem 3 orzechy kokosowe korzeniem bambusa po wyciągnięciu soku i trzech szopów, a potem kolejny nos wpadł na te resztki kokosa. Gryzili z przyjemnością, ale my, turyści, robiliśmy zdjęcia w tym czasie :)

Gorąco polecam odwiedzić te dwa kraje przynajmniej raz w życiu. Nie ma przestępstwa, jak w Brazylii, ale ludzie są mili i gościnni.

Podróżuj dłużej i dalej, jak mówi Andrei Ponkratov. , -)

Populacja około 4 milionów ludzi, język hiszpański, nie lubi uczyć się angielskiego, chociaż 80% turystów pochodzi z Europy, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin i Rosji.

Jedzenie, pamiątki, hotele są droższe niż w Moskwie, ceny są zbyt wysokie, nie odpowiadają jakości. Ale jeśli nie zwracasz na to uwagi, kraj jest bardzo dobry na relaks

Lotniska

Jak zarezerwować hotel w Panamie?

Rezerwacja hoteli w Panamie to tylko 6 kroków:

Podajesz daty podróży w Panamie, ponieważ zmieniają się dostępność pokoi i koszty utrzymania,

System natychmiast generuje listę dostępnych hoteli w Panamie dla wybranych dat z bieżącymi cenami,

Wybierz hotel, który ci się podoba i kliknij przycisk „zarezerwuj”

Wypełnij formularz rezerwacji. To wszystko, czego potrzebujesz, aby zarezerwować hotel w Panamie. Następnie system zakończy proces w trybie automatycznym,

Numer jest natychmiast zarezerwowany na twoje imię i nie będzie sprzedawany nikomu innemu,

1 dzień

07:05 Wylot z lotniska Domodiedowo do Frankfurtu regularnym lotem LH 1451 na lotnisko Lufthansy.

08:50 Przylot do Niemiec.

10:40 Wylot z Frankfurtu nad Menem do Panamy rozkładowym lotem LH 484 a / c Lufthansa.

16:40 Przylot na międzynarodowe lotnisko w Panamie Tocumen.

Całkowity czas lotu, biorąc pod uwagę połączenie, wynosi około 17,5 godziny.

Spotkanie z przewodnikiem mówiącym po rosyjsku i 30-minutowy transfer do hotelu The Bristol Hotel 5 *. Zakwaterowanie w pokoju Deluxe.

Bristol Hotel 5 * jest słusznie uważany za najlepszy hotel w Panamie i regularnie znajduje się na liście 10 najlepszych hoteli w Ameryce Łacińskiej, według wiarygodnej publikacji turystycznej Conde Nast Traveler. Oczekuje się, że goście zatrzymają się w przestronnym, komfortowym pokoju w stylu kolonialnym z nowoczesnymi elementami, a także niezrównanym poziomem usług.

2 dzień

Śniadanie w formie bufetu w hotelu. Prywatna wycieczka po Panamie z rosyjskojęzycznym przewodnikiem (około 8 godzin).

Trasa rozpoczyna się od cudu inżynierii - światowej sławy Kanał Panamski, który od ponad wieku podziwia ludzi z całego świata swoim niesamowitym designem! Zobaczysz jeden z trzech zamków - zamek Miraflores, najbliżej miasta. Zobaczysz pełną moc tej niesamowitej konstrukcji, której układ hydrauliczny nie zmienił się od samego początku. Zobaczysz małą prezentację audiowizualną i kilka ciekawych eksponatów w lokalnym muzeum.

Następnie odwiedzimy zabytkową dzielnicę Casco Antiguo „Old Quarter”zbudowany na miejscu starożytnego miasta Panama Viejo, który został zrabowany i spalony przez piratów w 1671 r. (ruiny miasta znajdują się na liście światowego dziedzictwa UNESCO). Niesamowita architektura Casco antiguo to mieszanka włoskich, francuskich i hiszpańskich stylów kolonialnych. W tej części miasta jest słynny Złoty Ołtarzktórzy przeżyli z rąk szabrowników. Zobaczysz kościoły i katedrę, Pałac Prezydencki, Teatr Narodowy, cele więzienne Bovedas i Plac Francuski, na ścianach budynków, o których napisano historię Kanału Panamskiego. Potem na ciebie czeka lunch w lokalnej restauracji.

Po obiedzie pójdziemy do Biomuseum (nieczynne w poniedziałki), położone na tamie, w miejscu, w którym Kanał Panamski łączy się z wodami Oceanu Spokojnego. Ta tama oferuje fantastyczny widok na miasto. Stała wystawa Biomuseum nazywa się „Mostem życia”. W muzeum znajduje się 8 galerii zaprojektowanych przez słynnego kanadyjskiego projektanta Bruce'a Mau (założyciela Instytutu bez granic), odwiedzając go, aby zapoznać się z historią Przesmyku Panamskiego i dowiedzieć się o jego ogromnym wpływie na różnorodność biologiczną regionu.

3 dzień

Panama Playon Chico, San Blas

Śniadanie w hotelu. Prywatny transfer z rosyjskojęzycznym przewodnikiem po lokalnym lotnisku Albrook.

Przelot na lotnisko Playon Chico z przewodnikiem.

Po przyjeździe transfer grupowy łodzią do domku Dom na wyspie Yandup. Zakwaterowanie w bungalowie W kabinie morskiej.

Lunch i kolacja w lodge. Jeśli pozwala na to czas, możesz dołączyć do bezpłatnych wycieczek grupowych organizowanych przez domek (2 wycieczki do wyboru dziennie są wliczone w cenę).

Yandup Island Lodge to przytulny, rodzinny pensjonat. Zakwaterowanie tutaj reprezentowane jest przez bungalowy znajdujące się na wodzie, a także na wybrzeżu z widokiem na morze. Sam dom znajduje się na prywatnej wyspie otoczonej rafami koralowymi, z małą białą plażą. Ten hotel spodoba się tym, którzy chcą uciec od cywilizacji i zrelaksować się na łonie dziewiczej przyrody. The Lodge nie ma Wi-Fi, TV, klimatyzacji i ciepłej wody. Zakwaterowanie w domku na podstawie „pełnego wyżywienia”. Śniadanie obejmuje tradycyjne dania panamskie, lunch i kolację z różnorodnymi owocami morza i warzywami.

4 dzień

Posiłki „pełne wyżywienie”. Dzisiaj możesz dołączyć 2 wycieczki z proponowanej listy (przewodnik w języku rosyjskim podczas wycieczek):

1) „Paradise Islands” (około 2,5 godziny)
Podczas tej wycieczki odwiedzicie niezamieszkane wyspy otoczone rafami koralowymi z białymi plażami. Będziesz miał czas na pływanie, nurkowanie z rurką i opalanie.

2) „Wodospady Karaibów” (około 4,5 godziny)
Wczesnym rankiem dojdziesz do malowniczego wodospadu przez las deszczowy. Po drodze można zobaczyć niesamowite rośliny i usłyszeć śpiew egzotycznych ptaków. Czas wolny nad wodospadem i powrót do schroniska tą samą trasą.

3) „Społeczność lokalnego plemienia” (około 3,5 godziny)
Czeka na ciebie pouczająca wycieczka do społeczności ludu Kuna. Odwiedzicie lokalne muzeum i bibliotekę i zapoznacie się ze stylem życia tej grupy etnicznej.

4) „Droga przez dżunglę” (około 3,5 godziny)
Wybierzesz niezapomniany spacer po lesie deszczowym, podczas którego zobaczysz przedstawicieli wyjątkowej flory i fauny regionu. Przewodnik opowie Ci o znaczeniu lokalnych roślin dla mieszkańców Kuna i ich wykorzystaniu do celów leczniczych.

5) „Tradycyjne miejsca pochówku lokalnych plemion” (około 2 godzin)
Czeka cię wycieczka do pochówków plemienia Kuna, podczas której przewodnik opowie ci interesujące fakty dotyczące rytuałów przeprowadzanych podczas pochówku.

5 dzień

San Blas Playon Chico, Panama San Jose

Tradycyjne śniadanie panamskie w pensjonacie. Transfer grupowy łodzią na lokalne lotnisko. Przelot do Panamy (około 50 minut).

Po przyjeździe prywatny transfer (około 45 minut) na lotnisko międzynarodowe Tocumen.

Wylot do Kostaryki regularnym lotem panamskich linii lotniczych Copa Airlines. Czas lotu wynosi około 1,5 godziny.

Przylot do San Jose. Spotkanie na lotnisku z rosyjskojęzycznym przewodnikiem i indywidualny transfer do hotelu wybranej kategorii: Barcelo San Jose Palacio 4 * / Presidente 4 * lub Gran Hotel Costa Rica 5 * / Doubletree Cariari by Hilton San Jose 5 *.

6 dzień

San Jose Park Narodowy Volcano Poas, Wulkan Arenal

Śniadanie w hotelu. Wczesnym rankiem wyjazd z hotelu drogą Pan American w kierunku prowincji Alahuela. Będziemy jeździć po stokach wulkan Poas, gdzie znajduje się drugi co do wielkości aktywny krater na świecie o średnicy 1,5 km, znany również jako „największy gejzer na świecie”. Volcano Poas działa od wielu lat, emitując duże ilości gazu i pary, dlatego wejście do parku nie jest zalecane dla osób z problemami z oddychaniem, chorobami serca i ograniczoną mobilnością.

Po drodze zatrzymamy się na plantacja kawy Doca Estate, gdzie dowiesz się o procesie uprawy kawy i jej wpływie na historię Kostaryki.

Następnie odwiedzisz Park wodny La Paz, gdzie będziesz miał okazję spacerować ścieżkami mętnego lasu z widokiem niesamowitych wodospadów, odwiedzić farmę motyli, serpentarium, karmniki dla kolibrów, wolierę z egzotycznymi ptakami i ekspozycję dzikich kotów Kostaryki. Obiad (bufet).

Pod koniec wycieczki przejdź do Wulkan Arenal - aktywny wulkan o regularnym stożkowatym kształcie, uderzający spojrzeniami turystów swoją wielkością.

Zakwaterowanie w hotelu wybranej kategorii w strefie Arenal: Hotel Los Lagos 4 * / Arenal Kioro 5 *. Kolacja

7 dzień

Wulkan Arenal, Źródła termalne „Tabacon”

Po śniadaniu czeka na Ciebie piesza wycieczka do rezerwatu narodowego Arenal. Będziesz chodził po zboczach wulkanu w jego południowo-zachodniej części, szlakiem zwanym Los Tucanesprzechodząc przez zamarzniętą lawę, która zniszczyła tę strefę w 1968 r. Spacer trwa około 2,5 godziny.

Tradycyjny lunch kostarykański. Po obiedzie, jeśli chcesz, możesz zarezerwować wycieczkę Wycieczka po baldachimie w prywatnej własności hotelu Arena paraiso (nie jest wliczone w cenę wycieczki, dopłata 50 USD / osoba.). To świetna okazja, aby przeżyć niezwykłe wrażenia w ekstremalnych warunkach - zaproponujemy wycieczkę, ślizgając się w specjalnych łącznikach wzdłuż kabli rozciągniętych między platformami położonymi na wysokości drzew, na każdym z nich instruktor cię spotka.

Wieczorem wizyta w wyjątkowym źródła termalne Tabacon. Geologicznie stanowią 97% wody deszczowej i 3% magmy. Woda deszczowa dostaje się do ziemi przez pęknięcia na powierzchni, a następnie ogrzewa się z magmy znajdującej się w jądrze Ziemi. Po podgrzaniu woda unosi się na powierzchnię, a wraz z nimi są minerały uzyskane z minerałów w skalistych skałach Ziemi. W całym ośrodku jest pięć źródeł o temperaturach od 25 do 50 stopni Celsjusza. Kolacja w Tabacon. Wróć do hotelu.

8 dzień

Wulkan Arenal, Monteverde

Śniadanie w hotelu. Tego ranka udasz się do słynnej wioski Monteverde, położonej w strefie „chmurnego lasu”.

Musisz Selvatura Suspension Bridge Tour, które są przykładem sztuki inżynieryjnej i projektowej o nienagannej zgodności ze środkami bezpieczeństwa. Spacerujesz wzdłuż 8 mostów o różnych długościach: od 62 do 146 m (cała trasa wynosi około 3 km). Lunch

Zakwaterowanie w hotelu wybranej kategorii: Ficus 4 * / El Establo 5 *.

Wieczorem będziesz miał nocne zwiedzanie zarezerwować „Kuricancha”podczas której będziesz cieszyć się magią symfonii żab i owadów.

Wróć do hotelu. Kolacja

9 dzień

Monteverde Park Narodowy Manuel Antonio

Po śniadaniu przejazd do prowincji Puntarenas w kierunku środkowego wybrzeża Pacyfiku. Nasza wycieczka zaczyna się na brzegu rzeki Rio Grande de Tarcoles. W ciągu następnych 2 godzin odwiedzisz ten tropikalny „świat zwierząt”. Ty popełniasz przejażdżka łodzią po rzece Tarkoles do jej ust. W niewielkiej odległości od łodzi można oglądać ogromne krokodyle amerykańskie o długości do 4 m. Zobaczysz całą różnorodność legwanów, ptaków (do 50 gatunków), wśród których są słynne papugi Ara. Po obiedzie kontynuujesz podróż do popularnej miejscowości turystycznej Quepos, położonej w pobliżu Parku Narodowego „Manuel Antonio”, uważanego za perłę Kostaryki.

Zakwaterowanie w hotelu wybranej kategorii: San Bada 4 * / Parador 5 *.

Pin
Send

Obejrzyj wideo: Panama, Kostaryka, Nikaragua 2017 Panama, Costa Rica, Nicaragua (Kwiecień 2020).