USA

• Zaloguj się

USA, Waszyngton: Hoh and Quinault Rainforests

makimg »7 stycznia 2019 22:02

Wreszcie długo wyczekiwany trzydniowy weekend zbiegł się z Dniem Prezydenta. Pogoda była zaplanowana, powiedzmy, nie najlepsza na tę zimę, ale to nas nie powstrzymało iw piątek, około 21:00, nasz stary Jukon wesoło pędził autostradą. Prognozy pogody przepowiadały burzę z wichurą wiatru i strasznym ulewnym deszczem, ale mieliśmy nadzieję, że wszystko będzie tam, pod Seattle, i będzie słonecznie na zachodnim brzegu Igrzysk Olimpijskich. Jednak naiwny.

Po zarezerwowaniu pokoju z wyprzedzeniem w Rain Forest Resort Village (gdzie pokoje są, powiedzmy, że nie tanie) za 170 USD / noc, nie mogliśmy się doczekać przyjazdu i po długiej 3-godzinnej jeździe weźmiemy gorący jacuzzi. Ach, marzenia, oczekiwania i rzeczywistość.
Po przybyciu do biura około północy z łatwością znaleźliśmy klucz, który dla nas zostawiliśmy. Rozejrzawszy się trochę, zaparkowaliśmy w pobliżu naszego domu i otwierając drzwi do pokoju, zmęczeni przekroczyliśmy próg - trzy godziny na nocnej drodze po pełnym dniu pracy. Gdy tylko zatrzasnęły się za nami drzwi, z przerażeniem zdaliśmy sobie sprawę, że w pokoju jest chłodniej niż na ulicy. Czułem się, jakbyśmy byli w zamrażarce. Grzebiąc numerycznie, stwierdziliśmy, że wszystkie grzejniki zostały całkowicie wyłączone. Postanowiliśmy przeczytać wiadomości na tablicach, podczas gdy pokój się nagrzewa i ponownie. Hotelowe Wi-Fi wcale nie chciało działać, nawet po wprowadzeniu hasła. Niezły początek długo oczekiwanego weekendu.

Po około 45 minutach para przestała płynąć z naszych ust, a nawet zdjęliśmy czapki i rękawiczki. Jeszcze 45 minut i już można było szybko wziąć prysznic przed snem. Dawno temu nie było nam tak zimno jak ten wieczór. Dobra, jutro omówimy ten problem z personelem hotelu.

W sobotę 17 lutego 2018 roku planowaliśmy odwiedzić Hoh Rainforest, do którego jeździliśmy przez ostatnie dziesięć lat każdego roku. W Quinault pogoda była piękna, w niektórych miejscach nawet słońce przebijało się przez chmury i mieliśmy nadzieję, że pogoda w Hoha będzie podobna, ponieważ dotarcie tam zajęło tylko 1,5 godziny.

Tutaj możesz zobaczyć mapę naszej trasy przez las deszczowy Hoh.

Gdy tylko dotarliśmy na miejsce, zaczął się mokry śnieg. Cóż, to nie ma znaczenia, mamy dobre kurtki i getry, a na plecakach i płaszczach ogólnie jesteśmy gotowi na pogodę. Używając tylnych drzwi Yukona jako dachu, włożyliśmy zewnętrzne ubranie i ruszyliśmy w stronę Hall of Mosses. W tym czasie mokry śnieg zaczął padać, ale nie martwiliśmy się, ponieważ wiele razy spacerowaliśmy przez las podczas deszczu. Po dziesięciu minutach zaczęły spadać częściej i już większe. Oprócz ulewnego deszczu pojawił się silny wiatr. Słychać było, jak kołyszące się na boki drzewa zaczęły śpiewać. Chwilami deszcz nie tylko padał, ale dosłownie wylewał się z wiadra. Schowaliśmy się pod drzewami, mając nadzieję, że znowu będzie padać. W przeważającej części aparat był ukryty przed deszczem pod kurtką, więc jest bardzo mało zdjęć. Może wrócimy tu przy lepszej pogodzie.

Po około 20 minutach wydało mi się, że wokół mnie owinięto mokry pas. To dziwne uczucie nie opuściło mnie, ale nasiliło się. Chwytając moment, kiedy deszcz się zmniejszył, rozpiąłem kurtkę i poprosiłem Andrei, by spojrzał na dół moich pleców. Odkryliśmy, że tuż nad pasem spodni ubrania były naprawdę mokre, a między innymi moje spodnie, a zatem wszystko, co było pod nimi, w tym bielizna, było mokre. Byłem tak zafascynowany pięknem lasu i ulewą, że nawet nie zauważyłem, jak deszcz spływający z mojej kurtki spada na spodnie powyżej getrów i, naturalnie, moczy moje dno. Musiałem wrócić do samochodu, ponieważ bliski kontakt z zapaleniem płuc nie był wcale częścią moich planów na najbliższą przyszłość. Zdejmując kurtkę i getry, stwierdziłem, że tylko ramiona, górna część ciała i nogi poniżej kolan są suche. Cała reszta była mokra, aw pokoju pozostała zapasowa pościel. Cóż, oczywiście! co może się zdarzyć, jeśli jedziemy tylko przez kilka godzin. Na szczęście spodnie nie są bawełniane, ale syntetyczne i bardzo szybko wyschły w samochodzie.

W drodze powrotnej zauważyliśmy olchę, z daleka przypominającą brzozowy gaj

i bardzo delikatny mech na drzewach.

Odwiedzanie plaż oceanicznych również musiało zostać przełożone na lepszą pogodę. Po powrocie do hotelu przebrałyśmy się w suche ubrania i poszliśmy na kolację do Lake Quinault Lodge. Restauracja amatorska: ładny wystrój połączony z miernymi potrawami i wysokimi cenami. Ponadto absolutnie nie wiedzą, jak zrobić koktajl „Sex on the beach”. Ogólnie tak, na dwa.

Następnego ranka stwierdziliśmy, że nie tylko ziemia, ale także każda cienka gałązka jest pokryta świeżym śniegiem. Widok z naszego balkonu.

Aby zaoszczędzić czas na śniadaniu, wzięliśmy z domu makaron kremowy Maruchan Yakisoba, chleb i kiełbasę myśliwską. Przed wyznaczonym czasem wymeldowali się z hotelu i udali się na zwiedzanie lasów deszczowych Quinolt. Oto mapa naszego spaceru przez Quinolt.

Szybko zrobiło się ciepło i śnieg zaczął powoli topnieć.

Spojrzeliśmy na dziennik pielęgniarki (nie mogłem znaleźć tego terminu w języku rosyjskim), gdy nowe drzewo rośnie na powalonym drzewie. Przypomniała sobie zagadkę: „czy słychać odgłos spadającego drzewa w lesie, jeśli nikogo nie ma w pobliżu?”

Nasłoneczniony mech przez drzewa.

Po podziwianiu małych wodospadów próbowałem sfotografować kaskady z mojej ręki.

W niektórych miejscach na drzewach zauważyliśmy sporofity mchu. Szkoda, że ​​nie było ze sobą statywu, ponieważ rzeczy takie jak bieżąca woda i maleńkie rośliny najlepiej zabierać rękami.

Po południu prognozy pogody znów przewidywały złą pogodę i postanowiliśmy wrócić do domu. Lepiej w poniedziałek rano zabieramy nasze psy do lasu na spacer po śniegu.

Las tropikalny - las tropikalny w Ameryce!

Tak, naszym zdaniem powszechne jest, że lasy tropikalne rosną w krajach tropikalnych - w Brazylii, Kolumbii, Meksyku, Gwatemali, Tajlandii, Kambodży i innych. Okazało się jednak, że rośnie także w północno-zachodnich Stanach Zjednoczonych i Japonii. Oczywiście nie jest to las tropikalny w zwykłym tego słowa znaczeniu. Nie ma południowych roślin i dżungli, które są nam tak znane z filmów. Las deszczowy żyje jednak zgodnie z prawami tropików, napędzany wszelkimi środkami: z powodu wiosennego roztopu śniegu, letniego deszczu i jesiennej mgły. Wilgotność utrzymuje się na odpowiednim poziomie, a w lasach tropikalnych oddycha się, a także w Tajlandii. Każdy, kto tam był, natychmiast to zrozumie.

Cedry, świerki, sosny i sekwoje wraz z paprociami nagle znalazły się w środowisku tropikalnym, ale jednocześnie w chłodniejszym klimacie. Co nie jest fabułą filmu science fiction?

Quinault lasów tropikalnych w Olympic Park Narodowy

Przyjechaliśmy do Olympic National Park samochodem podczas naszej niezależnej podróży do USA. Napisaliśmy szczegółowy artykuł o samym parku, w którym można dowiedzieć się, czym jest Olympic Park i co można w nim zobaczyć. Możesz przeczytać o naszej trasie do USA tutaj.

Las deszczowy w Olympic National Park znajduje się w dolinie rzeki Quinolt. Mówią, że tutaj, na niewielkim obszarze, jest po prostu niesamowicie ogromna liczba gigantycznych drzew.

W Olympic patrz las deszczowy może być w dwóch miejscach:

• Las Quinolt,
  • Forest Hoh (las deszczowy Hoh).

Wybraliśmy pierwszą opcję, a rano zaparkowaliśmy w centrum dla zwiedzających. Szlaki znajdują się na brzegu. jezioro Quinolt (Jezioro Quinault), na północnym i południowym wybrzeżu. Ponieważ zaparkowaliśmy na południowym wybrzeżu, wybraliśmy się tam na wędrówkę po leśnych zaroślach.

Istnieje kilka interesujących szlaków, po których można spacerować godzinami, ciesząc się pięknem lokalnej przyrody i szukając jej mieszkańców.

Północne szlaki w parku:

• Klonowa polana - niewielki szlak (800 metrów) po klonie gajowym
  • Tarasy Kaskadowe - 1,6 km koła przez las wzdłuż rzeki Queenwalt
  • Jezioro Irely - szlak wznosi się nieco na wysokości 30 metrów i prowadzi do jeziora. Długość szlaku wynosi 1800 metrów.
  • Quinault Big Cedar - Krótki szlak do ogromnego cedru.
  • Kestner Homestefd - 2 km przez las deszczowy i dwór.

Wyszliśmy z centrum dla zwiedzających, łącząc różne szlaki i dotarliśmy do gaju cedrowego, a potem poszliśmy nad jezioro.

Szlaki południowe w Olympic National Park są prezentowane na mapie:

Szlaki nad jeziorem Quinolt

Las deszczowy Quinolt na mapie

Zdjęcie lasu tropikalnego w USA

Witamy w bajecznym i niesamowitym lesie deszczowym! Z przyjemnością przedstawiamy zdjęcie lasu tropikalnego z samego serca, które tak zachwyciło nas swoim pięknem. Pomimo tego, że wczesnym wrześniem rano było strasznie zimno, szybko się rozgrzaliśmy, energicznie spacerując wzdłuż Olimpiady i przyglądając się jej różnym twarzom.

Chodźmy na leśny spacer!

Najszerszy świerk na świecie!

Po drodze odkryto mały i ładny wodospad

Przez pewien czas ścieżka w lesie deszczowym ma nawet poręcz

Szlak prowadzi nad rzeką

Drzewa są bardzo wysokie i piękne!

Warto obniżyć głowę, wszystko jest tam również bardzo malownicze!

Tyle zieleni wokół!

A oto niektóre jagody, pozornie trujące!

Cóż, oderwij wzrok od ziemi - drzewa są nadal smukłe i wysokie

A tor biegnie naprzód

Kiedyś drzewa tu ścięto, ale teraz jest to oczywiście zabronione.

Las szybko wszystko przetwarza. Za kilka lat nie rozpoznamy tego miejsca

Ślady drwali

Tunel to bajka. Czy lubisz spacer po lesie deszczowym?

Jezioro Quinault

Szliśmy wzdłuż południowego brzegu jeziora Quinolt, kiedy wyszliśmy z lasu tuż obok słynnego deszczu. Został zbudowany w 1894 roku i od tego czasu gości gości, którzy chcieliby mieszkać w naturze.

Wczesnym rankiem nadal nie odszedł od zimnej nocy. Nad jeziorem była mgła, słońce nie mogło przedrzeć się przez ciemne chmury. I panowała atmosfera samotności i wyobcowania. I konieczne było padanie chmur dymu w niebo - piec się nagrzewał! Jak w środku powinno być wygodnie!

Stara loża nad jeziorem

Woda wydaje się szara, chmury - szara. Ale, jak mówią, przy dobrej pogodzie woda tutaj jest krystalicznie czysta

Edycja historii

Rdzenni Amerykanie, którzy zamieszkiwali ten obszar, mieli niewielkie potrzeby fizyczne, ponieważ klimat był umiarkowany, a ziemia i morze były tak obfite.

Ludzie byli otoczeni dużą różnorodnością pokarmów morskich, lądowych i roślinnych, a także wielu źródeł odzieży. Zrobili ogromne długie domy. Ogromne drzewa były łatwo dostępne do wycinania kajaków morskich i rzecznych lub do wytwarzania naturalnych narzędzi.

Obszar jeziora Quinault i górnej doliny Quinault wykorzystywano sezonowo do zbierania materiałów i żywności, takich jak jagody, ryby i mięso. Rzeka Quinault była główną drogą transportową do doliny.

Pierwszym białym osadnikiem, który przybył do doliny, był Alfred Noyes, który przybył wraz z Indianami do rzeki w 1888 r. Zbudował chatę przy dzisiejszym „Lądowisku Lockes” i spędził zimę w latach 1888–1889 w pułapce.

W lipcu 1889 roku Joseph N. Locke przybył lądem z Montesano, gdzie przyjaciel powiedział mu o „cudownej dolinie Quinault”, dziewięciodniowej wędrówce. Zbudował chatę i zamieścił zawiadomienie o „roszczeniu” 8 sierpnia 1889 r. Phil Locke powiedział, że w tym samym czasie wielu innych zaczęło rozstrzygać roszczenia na brzegu jeziora, w tym Jack i Albert Pruce, Jim Kelly, Alfred Noyes , Jack Ewell i Harry West.

Ekspedycja Seattle Press-Times wtargnęła do doliny Quinault w maju 1890 r., A specjalne wydanie artykułu obejmujące eksplorację wzbudziło duże zainteresowanie tym obszarem. Kolejna ekspedycja rządowa przybyła z gór nad Hoodsport i prowadzona była przez porucznika O’Neila. Alfred V. Higley i Orte L. Higley podążali szlakiem partii O’Neil z Hoodsport i przybyli do doliny Quinault jesienią 1890 roku.

Quinault Townsite został platted w lipcu 1890 roku przez O.G. Chase i Ogden. Pierwszy hotel został zbudowany w 1891 roku i był prowadzony przez O. L. Higleya w budynku zbudowanym przez Quinault Townsite Company (o tym, gdzie obecnie znajdują się budynki utrzymania US Forest Service).

Z powodu złych warunków zimowych szkoła publiczna realizowała sześciomiesięczny harmonogram.

Obszar ten był ograniczony pod względem komercyjnym ze względu na różnorodność właścicieli gruntów.

W 1897 r. Na ziemiach półwyspu olimpijskiego utworzono federalny rezerwat leśny. W 1909 roku Theodore Roosevelt stworzył pomnik narodowy Mount Olympus, wykorzystując środkową część dawnego rezerwatu leśnego. Reszta ziemi stała się Lasem Narodowym. W 1938 r. Pomnik został rozbudowany, a nazwę zmieniono na Olimpijski Park Narodowy. Quinault Indian Nation jest właścicielem Lake Quinault.

Edycja geograficzna

Las deszczowy zaczyna się w obrębie zlewni Mount Anderson na wschodzie i drenażu Low Divide na północnym zachodzie. Ten majestatyczny las podąża ścieżkami Północnego i Wschodniego Rozwidlenia Rzeki Quinault. Widły te wiją się w dół doliny i łączą w jedną rzekę Quinault, która wpływa do jeziora Quinault. Las deszczowy Quinault całkowicie otacza jezioro Quinault, przenosząc jego unikalną społeczność biologiczną na linię brzegową.

Edytuj klimat

Wilgoć w postaci deszczu, mżawki i mgły oraz dolina otwarta na południowo-zachodnie wiatry zapewnia kontynuację życia umiarkowanego lasu deszczowego. Stopy mierzą opady deszczu w Quinault Rain Forest. Co roku występuje średnio od 10 do 15 stóp (120 ”- 140” do 180 ”) opadów. Wszędzie widać wilgoć. Chmury, mgła i wzrost lasu pomagają utrzymać umiarkowane temperatury latem i zimą. Ta wilgotność i umiarkowana temperatura zapewniają wzrost roślin i zapewniają siedlisko wielu różnorodnym zwierzętom przez cały rok. I to właśnie opady deszczu sprawiają, że ten obszar jest wyjątkowy.

Edycja Flora

Dominują górne baldachimy jodły daglezji, cedru zachodniego czerwonego i jodły srebrnej. Do tego bogatego ciemnozielonego należą zależne od wilgoci świerk Sitka i zachodni szalej. Baldachim lasu jest otwarty, pozwalając, by strumienie światła słonecznego docierały do ​​dna lasu. Te ogromne drzewa iglaste wraz z dużym liściem klonowym i olchą wzdłuż prętów rzeki stanowią pierwsze wrażenia dla osób odwiedzających las deszczowy Quinault.

Quinault Rainforest składa się z paproci, diabelskiego klubu i wiszących zasłon z mchu, które dodają bogatego, jasnego, zielonego odcienia. Kwiaty śliwki indyjskiej, łososia, borówki amerykańskiej, borówki amerykańskiej i dzikiej jeżyny stanowią nektar dla ryży kolibra i pszczół. Różnorodność dzikich kwiatów i jasnych jagód nadaje ich szczególny kolor tej zaczarowanej scenerii ogrodowej.

Dolina nazywana jest „Doliną gigantów lasów tropikalnych” ze względu na liczbę gatunków drzew o rekordowej wielkości. Największe okazy cedru zachodniego, świerku sitka, szczypta zachodniego, cedru alaskańskiego i szczypca górskiego znajdują się w lesie, a także pięć z dziesięciu największych jodeł daglezji. Uważa się, że jest to obszar o największej liczbie rekordowych gatunków gigantycznych drzew na najmniejszym obszarze na świecie. Ma największe drzewa na świecie poza stanem Kalifornia i Nową Zelandią.

Edytuj Fauna

Las deszczowy Quinault jest domem dla kilku stad łosi Roosevelt. W obrębie baldachimu lasów tropikalnych występuje również niedźwiedź czarny, kuguar, jeleń czarno-biały, kojot i wiele mniejszych ssaków, takich jak ryś rudy, bóbr, wydra rzeczna, szop pracz.

Łysy orzeł, złoty orzeł, rybołów, jastrząb, czapla niebieska, kruk i wrona są widoczne wzdłuż całej doliny rzeki i nad jeziorem Quinault. Orły są obfite zimą, gdy jest dobry bieg łososia.

Baldachim lasu deszczowego Quinault i jego historia są domem dla miliardów drobnych organizmów, w tym ślimaka bananowego o średniej długości sześciu cali.

Pin
Send

Obejrzyj wideo: Zabawy piesków. Barbie i Siostry na Tropie Piesków. Barbie (Kwiecień 2020).