BOLIWIA, PERU

Pin
Send

Witam wszystkich!
Przygotowaliśmy się do tej podróży zgodnie z tymi samymi raportami na forach podróżników i wszyscy napisali tam jeden: „Ollantaytambo to przystanek, którego należy unikać. Nie ma tam nic do roboty i jechać tam zakurzonymi peruwiańskimi drogami - tylko pociąg”.
Przypomnę, że nie dostaliśmy już biletów na pociąg z Cuzco do Aguas Calientes i musieliśmy jechać samochodem, a tam musieliśmy pojechać pociągiem elektrycznym. Na początku nie mogłem zrozumieć, dlaczego wszystko było tak ustawione - nie było miejsc w pociągu z Cuzco, ale można zaczep się w Ollantaytambo. Później wszystko stało się jasne, ale teraz ...
Uzupełniając pyszną kawę (bardziej jak gorącą czekoladę), złapaliśmy taksówkę, dotarliśmy do przystanku, na którym ci sami szczęśliwi ludzie zebrali się i załadowali do minibusa.
Wyjechaliśmy z miasta długo i nużąco, droga była zła, kurz był naprawdę filarem, chude zbłąkane psy biegały dookoła - jest ich wiele, najwyraźniej dlatego tylko raz widzieliśmy kota w Peru.
Ale potem sytuacja się poprawiła. Jakość drogi poprawiła się, a widoki otworzyły się całkiem dobrze. Ale w ruchu, przez szybę, zrób dobre zdjęcie, zwłaszcza bez umiejętności.

Kiedy pieszy pojawił się na drodze (lub w pobliżu), kierowca po prostu zasygnalizował - powiedział, ostrzegł, a potem twoje problemy. Nikt nie próbuje ustąpić miejsca pieszym.

Po drodze zauważyłem kolejny brak dokowania z wieloma przewodnikami po Peru, którzy twierdzą, że Peruwiańczycy ubierają się w tradycyjne stroje (w pierwszej części) tylko w miejscach, w których turyści są zatłoczeni, ale tak naprawdę nikt nie jedzie tak długo, ale tak nie jest. - na wsiach tradycje żyją i są dobre.

Po drodze miałem dobry punkt obserwacyjny o pięknym wyglądzie i krzyknęliśmy głośno: „Hamulce!” we wszystkich znanych językach. Kierowca tylko spokojnie odwrócił głowę i zapytał: „Nie mówisz po hiszpańsku, prawda?”
Możesz pomyśleć, że nie zrozumiał słowa „stop”!)

W międzyczasie zbliżaliśmy się do Ollantaytambo. Dotarliśmy za półtorej godziny, chociaż znowu wszystkie przewodniki leżały co najmniej dwa. Wyruszaliśmy z pociągiem na ponad trzy godziny, ponieważ nie mamy moralnego nawyku wielu turystów, by podnosić stawy.

Ollantaytambo
(Hiszpański: Ollantaytambo, Quechua Ullantaytampu) - nowoczesne miasto i stanowisko archeologiczne kultury Inków w południowym Peru, 60 km na północny zachód od miasta Cuzco. Położone na wysokości 2792 metrów nad poziomem morza w okręgu Ollantaytambo, w prowincji Urubamba, w regionie Cuzco w pobliżu rzeki Patakancha w pobliżu miejsca, w którym wpada do rzeki Urubamba
W latach imperium Inków Ollantaytambo był królewską własnością Inków Pachakuti. Kronikarz Pedro Sarmiento de Gamboa donosi, że Pachacuti pokonał mieszkańców Ollantaytambo, którzy mu się oparli i całkowicie zniszczyli starą osadę. Następnie zbudował tam nową osadę i centrum ceremonialne. Pod nim wzniesiono tarasy i inne obiekty nawadniające.

Podczas podboju służył jako schronienie dla Manco Inca Yupanka, przywódcy ruchu Inków. W 1536 r. Na równinie Maskabamba w pobliżu Ollantaytambo Manco Inca pokonał hiszpańską wyprawę, blokując jej postęp i zalewając równinę. Pomimo tego zwycięstwa Manko Inca nie uznał miasta za niezawodne schronienie iw tym samym roku przeniósł swoją rezydencję do zalesionej Vilcabamby.
Obecnie jest ważnym ośrodkiem turystycznym, wchodzi w skład kompleksu turystycznego „Inca Road” („Droga do Machu Picchu”), który jest 4-dniową i 3-dniową wycieczką do najważniejszych zabytków kultury Inków.
Wiki.

Więc zaufaj przewodnikom i turystom!
Tradycyjny Plaza de Armas.

Potem zostawiłem żonę na walizkach i poszedłem obejrzeć miasto (a ściślej szukać toalety i moje poszukiwania ciągnęły się dalej)).

Pin
Send

Obejrzyj wideo: OMSI 2 - #55 "Z życia kierowcy autobusu miejskiego" (Luty 2020).